اطلاعیه سازمان ملی استاندارد ایران در خصوص تامین و بازرسی آسانسور

اطلاعیه سازمان ملی استاندارد ایران در خصوص تامین و بازرسی آسانسور

منبع: www.standardna.ir       شماره خبر: ۱۰۱۵۹         تاریخ: ۰۲ مرداد ۱۳۹۸

« آگهی سازمان ملی استاندارد»

قابل توجه مالکان، کارفرمایان و فعالان صنعت ساختمان در خصوص تامین و بازرسی آسانسور 

با عنایت به شمول اجرای اجباری برای فرآورده آسانسور برقی و طبق دستورالعمل صدور تأییدیه ایمنی آسانسورهای برقی به شماره ۱۳۱/۱۳۱/د، به منظور تنویر افکار عمومی برای عدم انعقاد قرارداد تامین آسانسور با شرکت‌های فاقد مجوزهای قانونی و پرداخت وجوه مازاد توسط کارفرمایان،  به اطلاع همه مالکان، کارفرمایان و فعالان صنعت ساختمان می‌رساند فرایند بازرسی فنی آسانسورهای برقی تنها از طریق ثبت درخواست در سامانه ملی مدیریت بازرسی آسانسور به نشانی lift.isiri.gov.ir در سطح کشور انجام می‌شود. در این راستا لازم است مالکان، کارفرمایان و فعالان صنعت ساختمان پیش از عقد قرارداد تامین آسانسور، از دارا بودن مجوز رسمی و قانونی فعالیت شرکت‌های عرضه کننده آسانسور اطمینان حاصل نمایند.

همچنین در خصوص پرداخت هزینه‌های بازرسی فنی آسانسور (قابل پرداخت به شرکت‌های بازرسی فنی تایید صلاحیت شده این سازمان) باید طبق تعرفه‌های مندرج در سامانه مذکور اقدام و در این خصوص از پذیرش تعهد پرداخت هرگونه مبلغ اضافی خارج از تعرفه های مزبور اکیداً خودداری کنند.

لازم به یادآوری است که مالکان به منظور ثبت درخواست بازرسی ادواری و دریافت گواهینامه بازرسی باید به سامانه مدیریت بازرسی آسانسور (به نشانی ذکر شده ) یا به ادارات کل استاندارد استان محل نصب آسانسور، مراجعه نمایند.

سایر مطالب