گزارش بازرسین قانونی به مجمع عمومی عادی سالیانه سندیکای صنایع آسانسور و پله برقی ایران و خدمات وابسته

به نام خدا

گزارش بازرسین قانونی
به مجمع عمومی عادی سالیانه
سندیکای صنایع آسانسور و پله برقی ایران و خدمات وابسته

با سلام و احترام

اینجانبان علی مرزبان و سید مهدی طباطبایی؛ بازرسین سندیکای آسانسور و پله برقی ایران، ضمن خیر مقدم و تشکر از اعتماد اعضای محترم مجمع به بازرسین منتخب، به استحضار حاضرین می رسانیم؛ در سال گذشته و در اجرای وظایف قانونی محوله، به طور مستمر در جلسات هیئت مدیره حضور داشته و نحوه ی،اداره ی سندیکا را مورد رسیدگی قرار داده ایم، که نتیجه ی آن، به شرح ذیل تقدیم می گردد.

الف) گزارش مالی

۱-      ترازنامه سندیکای صنایع آسانسور و پله برقی ایران و خدمات وابسته و صورت های مالی سندیکا برای سال مالی منتهی به تاریخ ۲۹ اسفند ماه ۱۳۹۲، مورد رسیدگی موسسه حسابرسی امین حسابرس افق، (عضو جامعه حسابداران ایران) قرار گرفته و سایر وظایف بازرس قانونی مقرر در اصلاحیه قانون تجارت، مصوب اسفند ماه ۱۳۴۷ و اساسنامه سندیکا، توسط اینجانبان علی مرزبان و سید مهدی طباطبایی انجام گرفته است.

۲-      رسیدگی های انجام شده توسط موسسه امین حسابرس افق (حسابرس مستقل سندیکا) که نتایج آن در گزارش مورخ ۱۲ خرداد ماه ۱۳۹۳ ارائه شده، نسبت به صورتهای مالی، منجر به اظهار نظر مشروط گردیده است . که تصویر متن گزارش حسابرس به پیوست بوده، تقدیم می گردد.

۳-      از شعب خراسان رضوی و اصفهان نیز توسط حسابرس مستقل سندیکای مرکز، حسابرسی گردیده، که مطابق مقررات تاسیس شعب، بازرسین هر شعبه، موظف به ارائه گزارش مستقل به مجامع خود می باشند.

–          بررسی های به عمل آمده توسط بازرسین، حکایت از صحت گزارش مالی سندیکای مرکز را داشته و هر چند عملیات سندیکا انتفاعی نمی باشد ولیکن عملکرد سال مورد گزارش،دارای رشد قابل توجهی بوده است  و دفاتر مالی سندیکا به نحو صحیح تنظیم و نگهداری گردیده و مستندات جمع آوری شده،قابلیت اتکاء دارد و کلیه محاسبات به نحو صحیح انجامک شده است و عملکرد مالی سندیکا به شرح صورتهای مالی تایید شده توسط هیئت مدیره، مورد تایید بازرسین میباشد.

ب) گزارش فعالیت هیئت مدیره

از آنجا که بازرسین سندیکا، در تمامی ۴۳ جلسه هیئت مدیره، بدون داشتن حق رای و به عنوان امین اعضاء حضور داشته اند و صحت برگزاری جلسات و تصمیمات اخذ شده را بر اساس قوانین و مقررات اساسنامه، کنترل نموده اند. لذا گزارش فعالیت هیئت مدیره را مطابق واقعیت دانسته و یادآوری موارد زیر را لازم میداند.

۱-      کلیه اطلاعات و توضیحات خواسته شده در طی مدت ماموریت در اختیار اینجانبان قرار گرفته است.

۲-      جلسات هیئت مدیره در زمان مقرر تشکیل گردیده و گزارش تصویری جلسات موجود می باشد.

۳-      صورتجلسات هیئت مدیره در دفتر مخصوص، ثبت و نگهداری گردیده و در پایان هر جلسه به امضاء حاضرین درجلسه ، رسیده است.

۴-      از دارائیهای ثابت سندیکا ، بطور صحیح نگهداری می گردد.

۵-      از امکانات سندیکا، صرفا در جهت اهداف سندیکا استفاده شده است.

۶-      از رئیس هیئت مدیره سندیکا جناب آقای مهندس کورس و تمامی اعضای محترم هیئت مدیره و مسئولین کمیته ها و کار گروه ها، که با صرف وقت و با اشتیاق در راه بالندگی بیشتر سندیکاف زحمت کشیده اند، به نوبه خود سپاسگزاری می نمائیم.

۷-      دبیر محترم (جناب آقای فروزنده پور) و کارکنان سندیکا به طور مرتب در سر کار خود حاضر و بطور شایسته، پاسخگوی مراجعان بوده اند.

ج) مواردی که باید هر چه زود تر، توسط هیئت مدیره ، پیگیری گردد :

۱- ماده ۱۱-۴۲ اساسنامه سندیکا مبنی بر تهیه گزارشات فصلی هر سه ماه یکبار از عملکرد سندیکا و ارزیابی آن با برنامه سندیکا و ارائه گزارش مزبور به اتاق بازرگانی ایران، رعایت شود.

۲- ماده ۱۵-۴۲ اساسنامه در خصوص تصویب بودجه برای اداره کردن سندیکا، رعایت گردد.

۳-روش نگهداری اوراق و مدارک اعضای محترم (بایگانی سندیکا) از نظر ایمنی و دسترسی افراد،بهبود یابد.

۴-نواقص پرونده عضویت اعضاء به صورت دوره ای، مشخص و گزارش گردد.

۵-جهت بازرسی های دوره ای از شعب سندیکا، برنامه ای مدون، تهیه و اجرا گردد.

در پایان ضمن تایید صورتهای مالی، از شما اعضای محترم، درخواست تصویب نهایی آن را داریم.

 

  با تشکر و سپاس
علی مرزبان            سید مهدی طباطبایی
۱۳ خرداد ۱۳۹۲

سایر مطالب