آسانسورهای مسکن مهر تهران غیراستاندارد است

آسانسورهای مسکن مهر تهران غیراستاندارد است

سامانه خبری سندیکای آسانسور: سازمان استاندارد آسانسورهای ۴منطقه مسکن مهر تهران را غیراستاندارد اعلام کرد و از متقاضیان خواست از تحویل این واحدها و استفاده از آسانسور آنها خودداری کنند.

به گزارش خبرنگارسندیکای آسانسوروبه نقل از وب سایت رسمی روزنامه همشهری، مدیرکل استاندارد استان تهران با اشاره به نتایج بررسی موردی ۱۵۰ آسانسور پروژه‌های مسکن مهر در ۴ منطقه پرند، پردیس، ورامین و پاکدشت افزود: از این تعداد آسانسور بررسی شده در پروژه‌های مذکور حتی یک مورد نیز دارای استاندارد نبوده است. مسلم بیات گفت: این موضوع در نشست شورای برنامه‌ریزی استان به اطلاع استاندار تهران رسیده و بنابر ابلاغ وی به فرمانداران مقرر شده تا متقاضیان مسکن مهر از تحویل گرفتن واحدهای مسکونی تا زمان رفع ایرادات خودداری کرده و آسانسور واحدهای تحویل شده نیز پلمب شود. به‌نظر می‌رسد با توجه به اعلام سازمان استاندارد، مالکینی که واحدهای خود را تحویل گرفته‌اند برای اطمینان بیشتر و جلوگیری از بروز حادثه، باید در استفاده از آسانسورها احتیاط کنند.

مدیرعامل شهر جدید پردیس در واکنش به این خبر به خبرنگار ماتصریح کرد: واحدهای مسکن مهر پردیس که تا‌کنون به متقاضیان تحویل شده دارای مجوز استاندارد آسانسورها بوده و ریز مجوزهای ارائه شده موجود است. مهدی هدایت افزود: هیچ واحد مسکن مهر که فاقد مجوزها و استانداردهای لازم باشد را از پیمانکاران تحویل نگرفته و نخواهیم گرفت و برای انجام این کار ارائه تأییدیه استاندارد ضروری است.

لزوم سپردن ضمانت

مدیرکل استاندارد تهران علت عرضه کالاهای غیراستاندارد به بازار و مشکلات ناشی از آن برای مصرف‌کنندگان را ناشی از صدور اجازه ورود، بسته‌بندی و عرضه محصولات به اشخاص مختلف در حوزه صنعت، معدن و تجارت دانست و افزود: باید شرایطی فراهم شود که وارد‌کنندگان و توزیع‌کنندگان کالاهای مختلف با سپردن تضمین‌های مختلف نسبت به این کار اقدام کنند تا قابل پیگیری باشد.

سایر مطالب