متن نامه شورای هماهنگی تشکل های مهندسی، صنفی، حرفه ای کشور به شورای محترم شهر تهران

شورای هماهنگی تشکل های مهندسی، صنفی، حرفه ای کشور

به نام خدا

ریاست محترم شورای شهر تهران
جناب آقای مسجد جامعی

با سلام و احترام بحضور جنابعالی و اعضای محترم شورای شهر تهران که به حق در زمره مردمی ترین نهادها و ثمره و مدافع تعادل کارکردی کلیه نیروهای اقتصادی، اجتماعی، مدنی سازمان یافته در تشکل های مردم نهاد می باشد.
شورای هماهنگی تشکل های مهندسی،صنفی، حرفه ای کشور اصلی ترین نهاد مردمی ساختاریافته از قریب به اتفاق کلیه تشکل های برنامه ریز – طراح – سازنده های پروژه های کشور در صنعت احداث و در تعامل نظامند با معاونت محترم برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری میباشد.

به مناسبت مسئولیت و تعهد ملی در بازسازی اقتصاد و توسعه پایدار کشور و پاسداری از اصول قانون اساسی و قوانین جاری و با توجه به مطالب منتشر شده در مطبوعات مبنی بر واگذاری طرح های شهری تهران با حجم دویست هزار میلیارد ریال به قرارگاه خاتم الانبیاء، لازم است نکاتی را فعلا از باب تذکر تقدیم حضور نمائیم.

۱-      واگذاری پروژه های غیر کوچک از طریق ترک تشریفات مناقصه منع شده و وهم انگیز است.

۲-      واگذاری مجموعه پروژه های چند سال شهری به یک موسسه به صورت سرجمع به شفافیت کنترلی خدشه وارد می نماید.

۳-      واگذاری مجموعه پروژه های چند سال یک شهر بزرگ به یک موسسه قطعا از مصادیق انحصارات است که خلاف اقتصاد توسعه محور است.

۴-      واگذاری این حجم ریالی پروژه به یک نهاد حکومتی قطعا بر خلاف اصل ۴۴ و قوانین و مقررات و آئین نامه های برنامه های توسعه سوم، چهارم و پنجم مصوب مجلس شورای اسلامی است و بخصوص در شرایط فعلی رکود اقتصادی برای بخش خصوصی.

۵-      واگذاری امور اجرائی و اقتصادی به نیروهای نظامی و ایجاد انگیزه مالی در نیروهای مقدس ملی برای پاسداران از امنیت و ارزشها، قطعا خلاف منافع دراز مدت ملی است.

۶-      واگذاری اجرای پروژه ها به نیروی نظامی که قطعا دارای مشکلات و پدیده های سوال برانگیزی خواهد بود، از نظر پیگیری و پاسخگوئی دچار مشکل خواهد بود.

به جهت جلوگیری از اطاله کلام می دانیم که موضوع هزینه و فایده و قیمت تمام شده و سایر مشکلات و پدیده های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و … را جنابعالی و اعضای محترم شورای شهر بیشتر آگاهی دارند و بدینوسیله به استحضار حضرتعالی می رساند که با کمال اشتیاق آماده همکاری با آن شورای محترم و برگزاری جلسات راهبردی برای قبول مسئولیت های خود و توسعه پایدار ریاست و شورای محترم شهر تهران هستیم تا جنابعالی در جایگاه قانونی شورای محترم شهر تهران اقدامات لازم را معمول فرمائید.

با احترام مجدد
جواد خوانساری
رئیس هیات اجرائی

2

سایر مطالب