تجلیل از هیئت نمایندگان اتاق‌های سراسر کشور

مراسم تجلیل از هیئت نمایندگان اتاق‌های سراسر کشور در مشهد با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس اتاق بازرگانی ایرا ن همچنین رییس اتاق مشهد به عنوان میزبان مراسم و نیز آقای مهندس زهره وندی ریاست هیئت مدیره سندیکای صنایع آسانسور و پله برقی ایران و عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و تهران و
آقای مهندس نیازی نایب رئیس سندیکا و عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاوری ایران در هتل درویشی مشهد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق مشهد: محمد رضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم نکوداشت و تجلیل از خدمات هیأت رئیسه اتاق ایران با بیان اینکه اعضای تشکل‌های خصوصی سهم بارزی در توسعه و تامین نیازهای کشوردارند، اظهارکرد: اتاق بازرگانی به دلیل نداشتن سمت دولتی می‌تواند به راحتی حرف خود را بزند، بنابراین این فرصت به اتاق داده شده که به سهولت بتواند مطالبه گری کند.

وی افزود: قانون به اتاق‌های بازرگانی اختیارات بسیاری داده تا موانع توسعه را به قوای مختلف توصیه کند به ویژه در شرایط فعلی که همه در مورد حق و حقوق مردم اطلاع دارند.

نعمت زاده با اشاره به اینکه قانون و مقام معظم رهبری نیز به طور کامل با حرکت بخش خصوصی به سمت جلو موافق هستند، بیان کرد: جمع شدن اعضای اتاق دورهم موجب افزایش تعقل و جسارتشان شده که این امر در ایجاد یک برنامه‌ریزی صحیح بسیار موثراست.

نعمت زاده تصریح کرد: دردنیای امروز نمی‌توان در انزوا زندگی کرد حتی اقتصاد مقاومتی نیز بر درون‌زایی و برون‌گرای تاکید داشته که می توان با تکیه بر فرهنگ، تاریخ، معادن و موقعیت جغرافیایی رونق اقتصادی را در پیش گرفت.
وی با بیان اینکه در تجارت بین‌المللی نمی‌توان تنها به صادرات تأکید کرد، اضافه کرد: باید تراز صادرات و واردات مثبت باشد و سیاست‌هایی نیز برای واردات و صادرات در نظر گرفته شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: یقین دارم اگر برنامه‌ای برای اتاق‌های بازرگانی بریزیم و اتاق ایران نیز به عنوان هماهنگ کننده وارد عمل شوند می‌توان رشد مضاعفی را نصیب جامعه اسلامی کرد.

محسن جلال پور، رییس اتاق بازرگانی ایران نیز در ادامه همایش تقدیر و تجلیل از روسای اتاق‌های بازرگانی کشور خاطر نشان کرد: شورای عالی پیشکسوتان برای قدردانی از زحمت‌کشان پیشکسوت این عرصه برنامه‌ای را در نظر گرفته است.

وی با بیان اینکه تجدیدها به صورت فصلی برگزار می‌شود، یادآور شد: متاسفانه قدردانی در کشور مغفول مانده به طوری که اتاق بازرگانی به دنبال احیای آن در سطح جامعه است.

علا میر محمد صادقی نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به این که در زمان‌های گذشته مشکلات زیادی برای فعالیت اتاق‌های بازرگانی وجود داشت، گفت: تصویب قانون حفاظت از صنایع یکی از مشکلات قابل توجه برای بخش خصوصی بود که در اثر پافشاری مقام معظم رهبری این قانون لغو شد.

میرمحمد صادقی عنوان کرد: امید می‌رود با اتحاد بتوان زمینه‌هایی ایجاد کرد که اقتصاد کشور دوباره به حالت شکوفایی بازگردد. در ادامه غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی، گفت: باید با انجام دادن خدمات به افرادی که برای جامعه زحمت می کشند تا زنده هستند اقدامات آنها را جبران کرد و در واقع زنده یاد را به زنده باد تقدیم کرد این است که ارتفاع عمر افراد زیاد باشد زیرا همان روز که مسئولان مسن وجود دارند فهمیده‌هایی نیز هستند که در ۱۳ سالگی به ارزش یک انسان بالغ می شوند.

رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: کسانی که از خود می‌گذرند و کار می‌کنند و از عمر خود می‌گذارند و به دیگران خدمت می‌کنند در تاریخ جاودانه می‌شوند..

وی با اشاره به برنامه تجلیل از روسای سابق اتاق‌های بازرگانی کشور بیان کرد: این افراد جزو محدود افرادی هستند که خدمت بی قدردانی و بی منت انجام داده‌اند و در این راه بدون هیچ چشمداشتی وارد عمل شده‌اند.

آل اسحاق افسران دیپلماسی کشور را در عرصه سیاسی موفق دانست و افزود: امیدواریم شاهد نتایج مطلوب این توافقات باشیم اما در شرایط فعلی نوبت قدرت‌نمایی اصحاب اقتصاد و افسران آن رسیده است که اگر تصمیم‌گیران و تصمیم سازان نتوانند از موقعیت پیش روی خود استفاده کنند اشتباهی عظیم رخ داده است..

رییس سابق اتاق بازرگانی تهران استفاده از فرصت طلایی پیش آمده را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: اگر از این توافق درست استفاده نشود شرایط به ضرر کشور تمام خواهد شد.

وی با بیان اینکه عدم مدیریت صحیح شرایط را بدتر می‌کند، تصریح کرد: دورنمای کار فعالان اقتصاد باید پرکردن فاصله بین کشور و نظام جهانی باشد تا از لحاظ تکنولوژی مشکلات حل شود.

 photo_2015-08-26_16-50-15photo_2015-08-26_16-50-22photo_2015-08-26_16-50-08photo_2015-08-26_16-50-18

سایر مطالب