سی امین جلسه هیئت مدیره سندیکای صنایع آسانسور و پله برقی ایران در روز یکشنبه مورخ ۲۹/۰۷/۹۷ برگزار شد.

در ابتدای جلسه آقای مهندس ابریشمی ضمن تشکر از حضور فعال و مشارکت خوب همکاران در دومین مرحله انتخابات سراسری اتحادیه کشوری صنف آسانسور و پله برقی ایران، آماری از این حضور ملی ارائه نمودند. بر اساس این آمار بیشترین حضور در استان کردستان با صد درصد مشارکت و پس از آن استان های اصفهان، خراسان رضوی و تهران قرار داشتند. همچنین در برخی از استان ها با توجه به تعداد کم پروانه کسب صادر شده (کمتر از پنج عدد) میزان مشارکت صفر بوده و در برخی از استان ها نیز به علت ارائه اطلاعات غلط از سوی اتحادیه های همگن استان ها به همکاران و راهنمایی اشتباه آنها در خصوص تشکیل این اتحادیه، میزان مشارکت نسبت به دوره قبل کاهش یافته بود. عکس این موضوع نیز در برخی استان ها از قبیل استان آذربایجان شرقی اتفاق افتاد که کلیه همکاران محترم، احساس وظیفه نموده و حضور آنها در پای صندوق های رأی گیری نسبت به دوره قبل به میزان دو برابر افزایش یافته بود که جا دارد از همه دلسوزان و همکاران وظیفه شناس خود در سراسر کشور تشکر کرده و تلاش نمائیم با تمام قدرت و توان برای اعتلای این صنعت بزرگ در سراسر کشور کار و فعالیت نمائیم. علاوه بر آن، این مشارکت مورد تحسین هیئت اجرائی برگزار کننده انتخابات و همچنین مرکز اصناف و بازرگانان نیز قرار گرفت زیرا صنف آسانسور را صنفی تحصیلکرده و صنعتگر قلمداد کرده و عنوان نمودند که از این صنف بزرگ، انتظاری جز این مشارکت نبود.
در ادامه و در بیان جایگاه این اتحادیه به اطلاع می رسانیم که اتحادیه کشوری صنف آسانسور و پله برقی ایران پنجمین اتحادیه ای است که به صورت کشوری تأسیس و فعالیت خواهد کرد و از نظر تعداد اعضای فعال آن، در جایگاه اول کشور قرار خواهیم گرفت. به طور کلی تاکنون هفت کد آیسیک در رسته آسانسور از طریق اتحادیه های همگن صادر شده است که معتقدیم این هفت کد باید به چهار کد تولید، فروش قطعات، طراحی و مونتاژ و نیز سرویس و نگهداری تقلیل یابد.
پس از آن اعضای هیئت مدیره نظرات خود را در این خصوص اعلام نموده و با پیشنهاد آقای مهندس کورس مقرر شد با توجه به اهمیت موضوع و تخصصی بودن آن، این فرآیند به صورت گروهی انجام شده و نظرات کلیه اعضاء در این خصوص جلب شده و پس از آن در کمیته ای تخصصی کلیه نظرات جمع بندی و به مسئولین اتحادیه منعکس گردد.
در ادامه آقای مهندس ابریشمی گزارشی در خصوص جلسه برگزار شده صبح یکشنبه با اعضای هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و موضوع سخنرانی ایشان در آن جلسه را عنوان نمودند.
آقای عبادت نیز گزارشی از روند برگزاری انتخابات اتحادیه کشوری صنف آسانسور و پله برقی ایران در استان اصفهان ارائه نموده و ضمن تشکر از این حضور گرم و صمیمی، فرمودند با این میزان مشارکت، وظیفه هیئت مدیره منتخب بسیار سنگین بوده و در این راه باید از کمک تک تک اعضا در اقصی نقاط کشور استفاده نمود.
آقای مهندس ابریشمی پیشنهاد دادند با توجه به وسعت کشور و به جهت شنیدن نقطه نظرات کلیه همکاران، از نمایندگان انجمن ها، تشکل ها و اتحادیه های همگن سراسر کشور دعوت نموده تا در جلسه ای تحت عنوان هم اندیشی تشکل های مراکز استان ها، راهکارهای مناسبی جهت خدمت رسانی بهتر و مؤثرتر به اعضاء ارائه گردد.
همچنین با اتفاق آرا مقرر شد از کلیه سازمان ها و ارگان هایی که در برگزاری این انتخابات شکوهمند همکاری داشته اند به صورت مکتوب تشکر گردد.
پس از آن آقای مهندس مردمی با ارائه آمار و اطلاعات گزارشی از روند برگزاری آزمون های مدیران فنی و تکنسین های فنی در مراکز استان ها ارائه نمودند و پس از آن در خصوص گلایه اعضا و مشکلات آنها در خصوص روند تمدید پروانه طراحی و مونتاژ مطالبی را عنوان نمودند.
در ادامه آقای مرزبان گزارشی از وضعیت مالی سندیکا و حساب های آن ارائه نمودند. همچنین گزارشی در خصوص جلسه ای که مسئولین بیمه معلم برگزار شده ارائه نمودند و فرمودند، در راستای اراده خدمات بهتر به اعضای محترم، توافقات اولیه ای در رابطه با انواع بیمه نامه شخص ثالث اتومبیل، بیمه بدنه، بیمه آتش سوزی و حوادث، بیمه ساختمان های مسکونی و بیمه شکست ماشین آلات و امتیازاتی که بیمه معلم می تواند در اختیار نمایندگی بیمه سندیکا قرار دهد، انجام شده که نتیجه نهایی آن پس از تفاهم و انعقاد قرارداد به اطلاع اعضای محترم خواهد رسید.
در انتها در خصوص قرارداد همکاری با وکیل مشاور جهت راهنمایی حقوقی اعضاء و حل مشکلات آنها بحث و بررسی شد.
نهایتاً جلسه در ساعت ۲۰:۱۰ با ذکر صلوات پایان یافت.

جلسه هیئت مدیره
جلسه هیئت مدیره
جلسه هیئت مدیره

سایر مطالب