نشست مشترک اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی ایران و سندیکای صنایع آسانسور و پله برقی ایران

نشست مشترک اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی ایران و سندیکای صنایع آسانسور و پله برقی ایران

روز دوشنبه ۹۳/۱۰/۲۲ نمایندگان هیات مدیره سندیکا با نائب رییس اتاق بازرگانی آقای دکتر سلطانی جلسه مشترکی در محیط دوستانه برگزار و به تعاملات جدیدی دست پیدا کردند.
مدعوین جناب آقای مهندس زهره وندی نائب رئیس اول ، جناب آقای مهندس ادریسی نائب رئیس دوم، جناب آقای یوسفی دبیر کمیته فرهنگی و جناب آقای نیازی دبیر کمیته رفاهی اعضای حاضر در جلسه بودند . جناب آقای دکتر سلطانی نائب رئیس اتاق بازرگانی ضمن خیر مقدم به هیئت رئیسه واعضای هیات مدیره سندیکا و تقدیر و تشکر جهت برگزاری سمینار ایمنی ۱۷ دی از برگزاری این سمیناراظهار رضایت کرده و آغاز اینگونه حرکتها توسط سندیکا را مثبت ارزیابی نمودند، همچنین به حضور پررنگ شرکت کنندگان دراین سمینار اشاره و فرمودند برگزاری این سمینارها میتواند به رشد این صنعت و اعضاء آن و سندیکای کمک شایانی نماید.
دکتر سلطانی موارد مهمی را در رابطه با تشکلها بیان و خاطرنشان کردند تعامل هر چه بیشتر هئیت مدیره این دوره با اتاق بازرگانی بسیارخوب بوده و قطعا هرچه سندیکا با اتاق بازرگانی تعامل و همکاری بیشتری داشته باشد توان سندیکا نیز در برطرف کردن مسائل اعضای خود بهتر و سریعتر بوده و نتایج خوبی نیز گرفته و از تسهیلات اتاق بهرمند میگردد.
سپس به ظرفیت و توانمندیهای اتاق اشاره نموده و فرمودند با استفاده ازاین ظرفیتها هیات مدیره میتواند به نفع اعضاء حرکت نموده و قطعا اتاق بازرگانی به نفع سندیکا فعالیت خواهد کرد از جمله مواردی که به آن اشاره فرمودند بحث حمایتهای مالیاتی است که میتوان در این مورد به سندیکا و اعضای آن کمک نمود.
ایشان یکی دیگر از نکات مهم در صنعت آسانسور را بحث ایمنی و کنترل و نظارت اعضاء دانسته و پیشنهاد نمودند تا این امر بسیار جدی در برنامه های این هیئت مدیره پیگیری شود.
دکتر سلطانی به هیئت مدیره در ارتباط با حضور در جلسات اتاق بازرگانی تاکید و از هیئت مدیره خواست درجلسات اتاق حضور فعالتری داشته تا ضمن بیان مشکلات صنعت در رفع آن نیز اقدام نمایند از جمله جلساتی که ایشان به برگزاری آن تاکید داشتند ایجاد جلسات حضوری با وزرا و معاونین بود.
سپس جناب آقای مهندس زهره وندی نائب رئیس سندیکا گزارشی را در مورد عملکرد این دوره هیئت مدیره و تعاملات آن در طی این دوره با سازمانهای صنایع و ادارات استاندارد و نهادهای تابع و همچنین از قسمتهای مختلف سندیکا و کمیته ها و فعالیت کار گروه ها در صنعت آسانسور و تعداد اعضاء در تهران و شهرستانها گزارشی را به نائب رئیس اتاق ارائه نمودند.
جناب آقای مهندس ادریسی نائب رئیس دوم سندیکا نیز از برنامه های اجرا شده توسط سندیکا و جلسات مستمری که با سازمان های تابع خصوصا وزارت صنایع و تعاملات انجام شده به همراه مشکلات سندیکا در ناهماهنگی بین سازمانهای مرتبط و رایزنی های صورت گرفته در رفع آنها گزارشی را به نائب رئیس اتاق ارائه و خواستار همکاری بیشتر و مساعدت اتاق در رفع موانع موجود شدند.
دکتر سلطانی با توجه به ظرفیت سندیکا در اتاقها حضور موثر سندیکا در جلسات اتاق بازرگانی را به نفع سندیکا دانست همچنین خواستارآن شد تا در استانهایی که شعب سندیکا وجود دارد افرادی انتخاب شده تا در جلسات استانهای اتاق حضور مستمر داشته باشند.
همچنین جناب آقای یوسفی دبیر کیمته فرهنگی ضمن معرفی ابعاد مختلف صنعت آسانسور ۱-مونتاژکنندگان آسانسور۲-تولیدکنندگان۳- بازرگانان خواستارحمایت بیشتر اتاق از تولیدکنندگان شده و تقاضای تعامل بیشتری بین اتاق و وابستگان بازرگانی سفارت خانه جهت معرفی توان مندی این صنف به کشورهای منطقه مورد هدف جهت صادرات محصولات و توان مندی فنی این صنعت شدند.
در ادامه آقای نیازی دبیر کمیته رفاهی از برنامه های این کمیته در ارتباط با بیمه اعضا و همکاری و رایزنی این کمیته با دیگر سازمانها و انجام جلسات مختلف با اعضاء در برطرف کردن مشکلات آنها و همچنین برنامه های پیش روی در قطع دست عوامل سود جویی که بدون مجوز وپروانه مبادرت به فروش آسانسور میکنند مسائلی را بیان و خواستار همکاری اتاق در برپایی جلسات با مسئولین شهرداری و شورای شهر شدند.
سپس نائب رئیس اتاق بازرگانی با اشاره به سخنان دبیر کمیته فرهنگی آقای یوسفی فرمودند اتاق دارای ظرفیت بین المللی بوده و سندیکا میتواند ضمن استفاده از این موقعیت ها و ظرفیت به نفع اعضاء خود بهره برداری نماید ،اتاق بازرگانی با برخی کشورهای منطقه و همسایه دارای هیئت واتاق مشترکی هستند که به طور مثال میتوان به اتاق ایران و عراق نیزاشاره نمود و سپس فرمودند اتاق مشترک ایران و آذربایجان نیز در حال تاسیس میباشد.

آقای دکتر سلطانی به هیئت مدیره توصیه نمودند که به عضویت این اتاقهای مشترک درآمده تا ارتباط سندیکا و اتاق قوی تر گردد زیرا اتاق صرفا جایی نیست که مجوز ثبت سندیکا را صادر نماید.
نائب رئیس اتاق بازرگانی از دیگر وظایف اتاق را همکاری و هماهنگی جهت بر پایی نمایشگاههای بین المللی نام برده و فرمودند که در این مورد جلساتی برقرار و هیاتها از نمایشگاههای مختلف بازدید می نمایند و اعضای سندیکا نیزمیتوانند در هیات های بین المللی حضور فعال داشته باشند.
در ادامه خاطرنشان کردند که تعامل بین اتاق و وابسته های بازرگانی سفارت خانه ها نیز وجود داشته و جلساتی نیز در این رابطه برگزارمیگردد و در این جلسات نظرات ، مطالبات، و همچنین مشکلات صنایع و تشکلها مطرح میشود، سندیکا میتواند در این موارد فعال بوده و در این جلسات شرکت نماید حتی میتواند نمایندگانی نیز داشته تا به صورت مستمردر جلسات فوق حضور یابند.
اعضای هیات مدیره نیز به بیان مشکلات و معضلات صنعت به نکاتی اشاره نموده و به دخالت شرکتهای فاقد پروانه طراحی و مونتاژ درزمینه فروش آسانسور یاد کردند و
همچنین خواستار تعامل و همکاری بیشتر اتاق با سندیکا شده و از اتاق بازرگانی درخواست نمودند تا جهت پیشرفت و تعالی صنعت آسانسور از حمایت اتاق بازرگانی بهرمند گردند.
مهمترین بحثی نیز که اعضای هیات مدیره مطرح نمودند اشاره به عدم همکاری برخی از سازمانها با سندیکا بوده که عدم این هماهنگی برای صنعت آسانسور مشکلاتی را برای صنعت ایجاد نموده و از اتاق بازرگانی خواستار جلساتی با این سازمانها شدند تا با برگزار کردن جلسات فوق بتوانند به مشکلات صنعت بهتر رسیدگی نمایند.

  IMG_5408

 IMG_5445

سایر مطالب