انتخابات و مجمع عمومی عادی سالیانه سندیکا در مورخه ۹۲/۲/۳۰ برگزارشد

 

انتخابات و مجمع عمومی عادی سالیانه سندیکا برگزارشد

مجمع عمومی عادی سالیانه سندیکا با حضور اعضای صنف آسانسور و پله برقی از نقاط مختلف کشور در مجمع عمومی عادی سالیانه سندیکای صنایع آسانسور و پله برقی ایران و خدمات وابسته برگزار شد.

در این مجمع اعضای هیأت مدیره و بازرسان سندیکا انتخاب شدند. همچنین  صورتهای مالی و روزنامه کثیرالانتشار مورد تصویب قرار گرفت.

صبح روز دوشنبه مورخ ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ برای خانواده بزرگ صنعت آسانسور و پله برقی ایران، اهمیت ویژه‏ای داشت و قرار بر انتخاب معتمدین اعضا در دو بخش هیات مدیره و بازرسین و تصویب صورتهای مالی و حق عضویت بود که به رغم فراز و فرود قابل پیش بینی در خلال مراسم در نهایت مراحل در نظر گرفته شده طبق برنامه پیش رفت و این خانواده بزرگ زمام امور را به دست منتخبین تازه خود سپرد.

اگر چه برگزاری مراسم در ابتدا با مخالفت نماینده اتاق بازرگانی مواجه شد اما  با توجه به توافق به عمل آمده بین نماینده اتاق بازرگانی و مقامات سندیکا در خصوص افراد واجد شرایط رأی گیری و رفع موانع مطرح شده ، در نهایت روال عادی و برنامه ریزی شده این مجمع پس از تأخیر دو ساعته از سر گرفته و مراسم آغاز شد .

 بنابراین گزارش اعضای سندیکا پس از تعیین رئیس سنی مجمع، با رأی‏گیری از اعضای دارای حق رأی حاضر در سالن و تأیید
حضور ۱۴۱ نفر در هنگام اخذ رأی، آقایان رجایی (رئیس جلسه)، اسدی (ناظر اول)، الهی (ناظر دوم) و علیزاده طباطبایی (منشی) را با حضور نماینده اتاق بازرگانی انتخاب کردند .

پس از قرائت قرآن مجید و اعلام برنامه و انتخاب هیأت رئیسه مجمع، آقای مهندس حاجی پور نماینده اتاق بازرگانی به بیان مقدماتی در خصوص اهمیت رابطه اتاق بازرگانی با سندیکا پرداخت و گفت: این اتاق تنها یک ساختمان با پلاک و آدرس مشخص نیست وعلاقه مندیم همکاری پایاپای و مطلوبی با سندیکا و اعضای محترم آن داشته باشیم .

مهندس رجایی در سمت رئیس جلسه بعد از سخنرانی خود از مهندس رحمانی خواست تا گزارش هیأت مدیره را در پایان هفتمین دوره به سمع و نظر حاضران برساند.

وی با تشکر از هیأت مدیره دوره های قبلی به سراغ تفکیک کمیته ها رفت و با توجه به زمان بندی موجود، به اختصار از اقدامات مفید این کمیته ها در بخشهای رفاهی، ارزشیابی، فنی و حل اختلاف پرداخت.

با اتمام گزارش هیأت مدیره نوبت به گزارش خزانه دار رسید که با توجه به عدم حضور آقای زندنیا، مهندس ابریشمی از طرف خزانه دار اصلی، این گزارش را قرائت کرد که این گزارش با نقد و بررسی حاضران به خصوص در بخش صورت مالی مربوط به سال ۹۰ همراه بود.

سپس بازرسان به تشریح برخی ابهامات و کاستی ها در دوره قبلی پرداختند.

مهندس طباطبایی، اولین بازرسی بود که پشت تریبون آمد و از تناقض های موجود در گزارش مالی سال ۹۰ سخن گفت.

وجود چند قرارداد مبهم زیر ذره بین ایشان بود و آنها را به صورت شفاف با اعضای سندیکا در میان گذاشت که در ادامه با توضیح مقامات بخش مالی و پاسخگویی مورد به مورد تا حدود زیادی این مسائل حل شدند.

مهندس اشتیاقی دیگر بازرس دعوت شده به جایگاه بود که گزارش خود را با تشکر و تمجید از هیأت مدیره قبلی آغاز کرد و سپس به سراغ مشکلات ردیابی شده رفت.

غیبتهای مکرر برخی از اعضای هیأت مدیره، عدم وجود نظم و انسجام کافی، عدم پایبندی به صورت جلسات و عدم ارائه بودجه و برنامه مالی منظم از محورهای اصلی عنوان شده توسط آقای اشتیاقی بود که بار دیگر با نقد جدی حاضران و بررسی مورد به مورد نکات مبهم همراه شد. وی در بخشی از سخنان خود به اهمیت ویژه نشریه سندیکا و لزوم انتشار منظم و به موقع آن اشاره کرد.

در بخش بعدی این مراسم، ضمن این که حاضران دارای حق رأی کم کم برای نوشتن نام گزینه مورد نظر خود روی برگ مخصوص رأی گیری آماده می‏شدند، تراز مالی مربوط به سالهای ۹۰ و ۹۱ با رأی اکثریت تصویب اما مقرر شد با توجه به حسابرسی های اخیر توسط هیات مدیره جدید بار دیگر برای شفاف سازی کامل و رفع هرگونه شبهه مورد بررسی حرفه‏ای قرار بگیرد.

روزنامه کثیر الانتشار عصر اقتصاد نیز با توجه به نظر مقامات قبلی مبنی بر عملکرد و تعامل خوب و دو طرفه بین این واحد و سندیکا، با رأی اکثریت اعضا بار دیگر به عنوان روزنامه مورد اعتماد و مورد هدف آگهی ها و اطلاعیه ها انتخاب شد.

معرفی کاندیدهای انتخابات در بخش بعدی با روی صحنه آمدن یک به یک این افراد صورت گرفت و بعد از آن اعضای دارای حق رأی، رأی خود را به داخل صندوق در نظر گرفته شده انداختند.

حاضران در این همایش و هم اندیشی مفید و بزرگ، بعد از صرف غذا و پذیرایی بار دیگر به محل همایش بازگشته و بخش پرسش و پاسخ و تبادل اطلاعات را تجربه کردند که در نوع خود مفید و ارزشمند بود.

اعلام نتایج انتخابات در آخرین بخش این مراسم، پایان بخش یک روز سراسر نقد و چالش برانگیز، پرسش و پاسخ، طرح و رفع ابهام و همچنین روشن شدن تکلیف موضوعات مختلف بود.

در پایان مراسم و با اعلام نتایج رأی گیری به ترتیب، آقایان فرید کورس با مجموع  ۹۰ رأی ، محمدرضا زهره وندی ۷۹ رأی،
عباس حقیقی ۷۶ رأی، ایرج نیازی ۶۹ رأی، علیرضا یوسفی ۶۸ رأی ، علیرضا سخاوت ۶۵ رأی، رحیم ادریسی ۶۴ رأی،
انوشیروان شکاری ۵۸ رأی  و غلامرضا قلیچ خانی با ۵۵ رأی به عنوان اعضای هیات مدیره آینده انتخاب شدند و در بخش اعضای علی البدل نیز  شهرام مردمی با ۵۳ رأی ، تورج شفائی با ۵۰ رأی  و رامین دهنوی با ۴۸ رأی به عنوان اعضای علی البدل هیئت مدیره  سندیکا انتخاب شدند.

در بخش بازرسان نیز، آقایان سید مهدی طباطبایی با ۱۰۰ رأی و علی مرزبان  با ۹۲ رأی به عنوان بازرسان اصلی و فضل الله فلاح پور با ۴۹ رأی  به عنوان بازرس علی البدل انتخاب شدند.

گفتنی است که افزایش حق عضویت با مخالفت اعضا منتفی وهمچنین  انتخابات شورای حکمیت به جلسه بعدی موکول شد.

گزارش کامل و مشروح مراسم انتخاب هیات مدیره و بازرسین سندیکای صنایع آسانسور و پله برقی ایران و خدمات وابسته در نشریه سندیکا به زودی از نظر اعضای محترم صنف و علاقه‏مندان خواهد گذشت.   IMG_4799

سایر مطالب