بررسی استاندارد EN81-58 در جلسه کمیسیون فنی مورخ ۹۷/۱۰/۲۵

بنام خدا

جلسه کمیسیون تدوین پیش‌نویس استاندارد BS EN 81-58

ششمین جلسه بررسی پیش‌نویس استانداردBS EN 81-58:2018   “مقررات ایمنی ساخت و نصب آسانسورها- بررسی و آزمون‌ها- آزمون مقاومت در برابر آتش درهای طبقات” با حضور جمعی از خبرگان صنعت آسانسور، شرکت‌های بازرسی و سازمان ملی استاندارد در روز سه‌شنبه مورخ ۱۸/۱۰/۱۳۹۷ برگزار و بندهایی از این پیش‌نویس بررسی و تدوین شد.

چاه آسانسور می‌تواند در هنگام آتش‌سوزی به‌عنوان یک کانال هوایی مشابه دودکش عمل کرده و موجب گسترش آتش گردد، لذا مطابق مبحث  ۳ و ۱۵ مقررات ملی ساختمان، راهرو طبقاتی که فاقد لابی دود بند و مجزا هستند، باید توسط درهای مقاوم در برابر آتش محفوظ گردند تا از نفوذ دود و آتش به چاه آسانسور و عمل نمودن چاه آسانسور به‌عنوان دودکش جلوگیری شود.

این استاندارد موردنیاز آزمایشگاه‌ها، تولیدکنندگان، واردکنندگان و صادرکنندگان می‌باشد.

هدف از تدوین این استاندارد، تعیین روش آزمون برای تعیین مقاومت در برابر آتش درهای طبقات آسانسوری است که امکان دارند از سمت طبقه در معرض آتش‌ قرار بگیرند. این روش در مورد تمام انواع درهای طبقات که به‌عنوان وسیله‌ای برای ورود و دسترسی به آسانسور در ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، کاربرد دارد که هدف آن‌ها ایجاد مانعی برای جلوگیری از گسترش آتش از طریق چاه آسانسور است.

این روش، اندازه‌گیری یکپارچگی (مقاومت در مقابل نفوذ) و در صورت نیاز اندازه‌گیری تابش و عایق حرارتی (نارسانایی) را ممکن می‌سازد.

قبل
بعدی

سایر مطالب