“برگزاری سومین جلسه کارگروه ایمنی در صنعت آسانسور و پله برقی”

“برگزاری سومین جلسه کارگروه ایمنی در صنعت آسانسور و پله برقی”

سومین جلسه کارگروه ایمنی درصنعت آسانسور و پله برقی روز شنبه مورخ ۹۳/۰۶/۱۵ در محل سندیکای آسانسور و پله برقی ایران و خدمات وابسته با حضورآقایان : علیرضا سخاوت، شهرام بهروز، امیررضا هاشمی، نادرالهی، تورج شفائی، عباس ابریشمی، مجتبی ذوالفقاری، و نمایندگان بیمه ها و سازمان آتش نشانی و مترو تهران برگزار گردید.

در ابتدای جلسه آقای مهندس سخاوت ضمن خوش آمدگوئی به حاضرین در جلسه، گزارشی از فعالیتهای کارگروه ایمنی سندیکا بیان نمودند و سپس برنامه های سندیکا در خصوص برگزاری سمینار ایمنی و همچنین اهداف این جلسه را برای حاضرین مطرح کردند.

در این جلسه، بین سندیکا و شرکتهای بیمه ای توافق گردید که آمار و شرح حوادث ثبت شده در شرکتهای بیمه در فرم هایی که از طرف سندیکا ارائه خواهد شد را تکمیل و سپس به سندیکا ارجاع دهند . سندیکا نیز در این زمینه هر کمکی را بتواند انجام دهد و آمار جمع آوری شده از سوی سندیکا در اختیار شرکتها ی بیمه ای قرار گیرد.

نماینده سازمان آتش نشانی نیز قول مساعد در خصوص همکاری سازمان مذکور با سندیکا را دادند ومقررگردید تعامل بیشتری بین سندیکا و معاونت پیشگیری و همچنین معاونت عملیات سازمان آتش نشانی انجام پذیرد.

نمایندگان مترو نیز ضمن ارائه گزارشی از وضعیت آسانسورها و پله برقی های متروی تهران، بیشترین آمار حوادث را از ناحیه عدم آگاهی مسافرین نسبت به فرهنگ و نحوه استفاده از پله برقی دانستند. همچنین علت دیگرحوادث پله برقی ها، سرویس و نگهداری نامناسب ذکر شد.

مهندس ذوالفقاری (نماینده سازمان استاندارد) گفتند: استاندارد پله برقی تدوین شده است و طی ماههای آینده به تصویب شورای عالی استاندارد خواهد رسید و برای اجرا ابلاغ خواهد شد، همچنین استاندارد بازرسی ادواری پله برقی نیز در حال تدوین میباشد.

5 6

7 4

2 1

3

سایر مطالب