ثبت سفارش بدون انتقال ارز با رقم کمتر از ۳۰ هزار دلار برای مواد اولیه و قطعات و ملزومات خط تولید مجاز شد.

روسای محترم سازمان های صنعت، معدن و تجارت استانی و جنوب کرمان
موضوع : سهمیه اولیه سازمان های استانی و فرآیند ثبت سفارش بدون انتقال ارز از محل مصوبه شماره ۱۴۱۷۳۵ مورخ ۹۷/۱۰/۲۵ هیئت محترم وزیران
با سلام و احترام پیرو تفاهمات صورت گرفته با معاونت محترم امور صنایع برای سهمیه های استانی، قواعد و فرایند اجرای مصوبه شماره ۱۴۱۷۳۵ مورخ ۹۷/۱۰/۲۵ هیئت محترم وزیران، موارد زیر جهت اجرا ابلاغ می گردد:

ا. سهمیه های اولیه و تعیین شده برای هر استان به شرح جدول پیوست می باشد. بخشی از این سهمیه های استانی با تایید معاون محترم امور صنایع قابل تغییر می باشد. مسئولیت کنترل سهمیه های استانی با رئیس محترم سازمان استانی خواهد بود.

۲. ثبت سفارش بدون انتقال ارز تا سن ۳۰۰ میلیون دلار صرفا برای تعرفه های مواد اولیه، قطعات و ملزومات ضروری خطوط تولید بوده و سایر تعرفه ها امکان استفاده از روش بدون انتقال ارز از محل این مصوبه را ندارند. تعرفه های مشمول این مصوبه در سامانه پیش بینی و اعمال خواهد شد.

۳. ثبت سفارش های بدون انتقال ارز مشمول این مصوبه با مقادیر جزئی و حداکثر به میزان ۳۰ هزار دلار برای هر متقاضی امکانپذیر می باشد.

۴. مسئولیت بررسی درخواست های متقاضیان بر اساس دستورالعمل شماره ۲۵۱۹۷۵ مورخ ۹۷/۹/۲۸ وزیر محترم صنعت معدن و تجارت و بخشنامه های کمیته راهبری بر عهده سازمان های صنعت، معدن و تجارت استانی می باشد.

۵.فرآیند اجرایی این مصوبه شامل مراحل ثبت درخواسته متقاضی از محل بند ۴ ماده ۳۸ موضوع مصوبه مذکور، بررسی درخواست متقاضی توسط سازمان استان، دریافت مجوزهای فنی از دستگاه های ذیربط (در صورت وجود ضابطه فنی بر روی تعرفه، انجام ثبت سفارش و پرداخت کارمزد. اظهار منشا ارز در بانک مرکزی و اظهار در سامانه گمرک می باشد.

سید مهدی نیازی
مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات

سایر مطالب