در وزارت صنعت ،معدن و تجارت برگزار شد: جلسه شورای سیاست گذاری صنعت آسانسور و پله برقی

در وزارت صنعت ،معدن و تجارت برگزار شد:
جلسه شورای سیاست گذاری صنعت آسانسور و پله برقی

جلسه شورای سیاست گذاری صنعت آسانسور در تاریخ ۳۱ شهریور ماه سال جاری در وزارت صنعت ،معدن و تجارت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سندیکای صنعت آسانسور و پله برقی ،در این جلسه مهندس کیومرث فروتنی مدیر کل دفتر صنایع ماشین سازی و تجهیزات و منوچهر مداحی رئیس گروه قطعات و تجهیزات و علی احسان سید موسوی کارشناس صنایع ماشین سازی و تجهیزات وزارت صنعت ،معدن و تجارت و نمایندگانی از سازمان مهندسی و تشکلهای حرفه ای وزارت راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور و نایب رییس و برخی از اعضای سندیکای صنعت آسانسور و پله برقی و رئیس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان قطعات آسانسور و پله برقی و همچنین نماینده ای از شهرداری و سازمان شهرداری های وزارت کشورو سازمان آتش نشانی حضور داشتند.

این نخستین جلسه شورای سیاست گذاری صنعت آسانسور و پله برقی در دولت یازدهم بود که برای تداوم برگزاری این جلسات و همچنین محور ها و موضوعات مورد بررسی بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

مهندس کیومرث فروتنی مدیر کل دفتر صنایع ماشین سازی و تجهیزات وزارت صنعت ،معدن و تجارت در خصوص موضوعات مورد بحث در این جلسه گفت: این جلسه به منظور بالا بردن ضریب ایمنی ،پرداختن به موضوع بازرسی آسانسور و رسیدگی به شکایات مربوط به آسانسور ،مدیر های فنی شرکت های آسانسوری ،شرح وظایف واحد های آسانسوری و اینکه چه مرجعی صلاحیت اظهار نظر دراینباره را دارد ،برگزار شده و در صورت تمایل حضار ادامه خواهد یافت.

وی همچنین ادامه داد: موضوعات دیگری از قبیل رتبه بندی شرکت های آسانسوری و اصلاح الگوی مصرف در صنعت آسانسور و همچنین پله برقی نیز در این جلسات مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

از دیگر موضوعاتی که مهندس فروتنی عنوان کرد این بود که با توجه به بحث سابقه و ارتباط سندیکا با صنعت آسانسور فعالیت موازی از سوی وزارت خانه و سارمان دیگری پیگیری نشود تا در این زمینه به نتیجه مورد نظر رسید و وزارت صنعت ،معدن و تجارت قصد ورود به حوزه فعالیت سارمان نظام مهندسی و وزارت راه و شهر سازی را ندارد.

درادامه این جلسه موسوی خلخالی نماینده سازمان مهندسی و تشکلهای حرفه ای وزارت راه و شهرسازی گفت: این وزارت خانه به عنوان متولی بخش ساختمان در کشور آمادگی آن را دارد تا تصمیماتی که وزارت راه و شهرسازی و وزارت صنعت ،معدن و تجارت در راستای ارتقاء کییت و ایمنی آسانسور مصوب می کند را اجرایی نماید.

وی تصریح کرد: در این راستا تصمیمات و نظرات تشکل ها نیز باید مورد بررسی قرار گرفه و در صورت نیاز بهره گیری شود.وی همچنین اظهار داشت: در حال حاضر بازرسی از آسانسور در آخرین مرحله کار انجام می شود در حالیکه بهتر است این نظارت از ابتدای امر و در حین اجرا نیز صورت گیرد.

مهندس رحیم ادریسی نایب رییس سندیکای صنعت آسانسور ضمن قدردانی از برگزاری این جلسات پس از وقفه سه ساله گفت: این جلسات می تواند نتایج پر باری برای صنعت آسانسور داشته و منجر به ارتقاء صنعت شود.

وی تصریح کرد: سندیکای صنعت آسنسور و پله برقی در پانزدهمین سال فعایت خود قرار دارد و دیگر به بالندگی و رشد خود رسیده، بنابر این از قانون گذار و دستگاه های اجرایی می خواهد تا در راستای رسیدن به اهداف عالیه که همانا ایمنی و سلامتی جان و مال مردم است این سندیکا را یاری نمایند.

وی همچنین خواستار یکسان سازی قوانین مربوط به صنعت در سراسر کشور برای تعامل بیشتر و هماهنگی بود و تاکید کرد:سندیکای صنعت آسانسور و پله برقی به رغم تحمل هزینه های فراوان برای رسیدن به نقطه نظر مشترک فعالان این صنعت بستر سازی لازم را با تاسیس شعب در استانهای مختلف انجام داده است.

مهندس ابریشمی نیز در پاسخ به نماینده سامان نظام مهندسی ساختمان مبنی بر اینکه باید این سازمان بر نحوه شرکت های آسانسوری نظارت داشته باشد گفت: آسانسور قبل از نصب کامل در ساختمان به عنوان یک ماشین و تجهیزات است که زیر نظر وزارت صنعت ،معدن و تجارت باید فعایت داشته باشد و سازمان استاندارد بر آن نظارت داشته باشد.

در ادامه این جلسه شاه محمدی یکی از اعضای سندیکای صنعت آسانسور بر ضرورت برگزاری این جلسه تاکید کرد و گفت: این جلسات می تواند منجر به نظرات کارشناسی مثبتی باشد هانطور که در گذشته نیز نتایج به صورت کاربردی در صنعت آسانسور اجرا شد.

وی تصریح کرد: این جلسات می تواند سند راهبردی برای صنعت آسانسور باشد و همراهی و هماهنگی بین سازمان ها ایجاد کند .

در این جلسه رئوس برنامه شورای سیاست گذاری از سوی مهندس فروتنی مطرح شد و مقرر گردید در جلسات آتی موضوعات بر اساس اولویت مورد بررسی قرار گیرند.

این برنامه ها شامل تعیین سند راهبردی صنعت آسانسور ،بررسی و پیگیری اجرای مقررات مبحث (۱۵) ساختمان در خصوص آسانسور ،تعیین صلاحیت شرکت های مجری ،بازرسی ادواری آسانسور های منصوبه (سامان بخشیدن موضوع بازرسی آسانسور ، اطلاح الگوی مصرف در صنعت آسانسور و نحوه تامین قطعات آسانسور بودند.

همچنین مقرر شد تا این جلسات به صورت مداوم و هر دو هفته یکبار برگزار گردند که تاریخ جلسه بعدی روز سه شنبه هشت مهر ماه تعیین شد .

سایر مطالب