مدیرکل استاندارد فارس: ۳۰۰۷ گواهی استاندارد آسانسور در استان فارس صادر شده است

مدیرکل استاندارد فارس: ۳۰۰۷ گواهی استاندارد آسانسور در استان فارس صادر شده است

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد فارس مرتضی رهنما گفت: در ۷۵۱۷ بازرسی‌های انجام شده توسط کارشناسان و شرکت‌های همکار این اداره کل در سال ۹۷، تعداد ۳۰۰۷ گواهی برای آسانسورهای استان صادر شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه استاندارد آسانسورها از سال ۱۳۸۲ اجباری اعلام گردیده و دستور العمل آن نیز جهت صدور پروانه و پایان کار ساختمان به شهرداری‌ها ی کشور ابلاغ شده است لذا بازرسی از آسانسورهای ساختمان‌های عمومی و همچنین دستگاههای دولتی و مراکز درمانی و غیره در دستور کار این اداره کل بوده و توسط کارشناسان و شرکت‌های همکار در استان انجام می‌پذیرد.

مدیرکل استاندارد فارس تصریح کرد: برای اطمینان از برقراری شرایط ایمنی آسانسورها، لازم است آسانسورهای فعال، سالیانه توسط شرکت‌های بازرسی فنی تأیید صلاحیت شده و بازرسی شوند.

وی اظهار داشت: کاربران آسانسور می‌توانند با ارسال شناسه ملی ۱۰ رقمی نصب شده در داخل کابین آسانسور به سامانه پیام کوتاه ۱۰۰۰۱۵۱۷ از آخرین وضعیت بازرسی آن مطلع شوند.

رهنما افزود: در صورت عدم انجام سرویس و نگهداری مستمر توسط شرکت‌های ذیصلاح و بازرسی ادواری سالیانه آسانسور، مسئولیت مستقیم حوادث و سوانح احتمالی بر عهده مالکان و مدیران ساختمان‌های دارای آسانسور می‌باشد.

سایر مطالب