نامه اداره کل استاندارد در خصوص تهیه گواهینامه بازرسی فنی جعلی آسانسور

مدیر کل محترم دفتر ماشین سازی و نیروی محرکه
وزارت صنعت، معدن و تجارت

موضوع: گزارش مبادرت به تهیه گواهینامه بازرسی فنی جعلی آسانسور توسط شرکت……..

با سلام و احترام،

بدینوسیله به اطلاع می رساند برابر گزارش محرمانه شماره ۹۳۳۴۲۶۷۲۴ مورخ ۹۳/۰۱/۲۶ سندیکای صنایع آسانسور و پله برقی ایران و خدمات پیوسته در خصوص فروش گواهینامه های بازرسی و ارسال یک نمونه گواهینامه بازرسی منضم به تاییدیه اداره کل استاندارد استان تهران، مربوط به یک آسانسور ۶ نفره ۷ توقف منصوبه در پلاک ثبتی ….. ناحیه ۴ تهران به نشانی : تهران – خیابان شهید بهشتی – خیابان خرمشهر – میدان نیلوفر – خیابان هشتم – پلاک ۲۹ به نام اقای …………،پیگیری های لازم به عمل آمد و بنا بر بررسی های بعمل آمده مشخص گردید گواهینامه و تاییدیه صادره جعلی است و در آن نام شرکت فروشنده آسانسور “………..” ثبت شده است.

پی از انعکاس موضوع به اداره کل استاندارد استان تهران آسانسور فوق پلمپ گردید و طبق بررسی های به عمل آمده در اداره کل استاندارد استان تهران (موضوع نامه پیوست به شماره ۲۰/۶۱۹۶ مورخ ۹۳/۰۴/۱۰) مشخص گردید که شرکت ….. (شرکت نصاب این آسانسور که دارای پروانه طراحی و مونتاژ از وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز میباشد) این آسانسور را در تاریخ  ۹۲/۱۱/۲۰ در سامانه ثبت نام و درخواست بازرسی استان تهران (سیبا) ثبت نام نموده است و علیرغم تخصیص شرکت بازرسی ……. برای این درخواست، هیچگونه اقدامی در خصوص بازرسی آسانسور انجام نداده و پس از آن گواهینامه جعلی به تاریخ ۰۶/۱۲/۹۲ و تاییدیه اداره کل استاندارد جعلی به تاریخ ۹۲/۱۲/۱۰ برای این آسانسور تهیه شده است.

با توجه به مبادرت شرکت………… به تهیه گواهینامه و تاییدیه جعلی آسانسور فوق دو هفته پس از ثبت درخواست بازرسی در سامانه ثبت نام اداره کل استاندارد استان تهران، خواهشمند است دستور فرمایید طبق مقررات تصمیم مقتضی در خصوص این شرکت اتخاذ گردد و این اداره کل را از نتیجه اقدامات انجام شده مطلع فرمایند.

پیمان پیرایش
مدیر کل دفتر نظارت بر اجرای استاندارد
صنایع فلزی

9 

سایر مطالب