نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در اقلیم کردستان عراق – سلیمانیه (۳۱ اردیبهشت – ۳ خرداد ۱۳۹۳)

مدیر عامل محترم شرکت سندیکای صنایع آسانسور و پله برقی

سلام علیکم؛

احتراماً، باستحضار میرساند در نظر است نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در اقلیم کردستان عراق – سلیمانیه از تاریخ ۳۱ اردیبهشت لغایت ۳ خردادماه ۱۳۹۳ توسط این اتاق و با مکاری استانداری، سازمان صنعت معدن و تجارت مازندران، کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه و اعضای کارگروه توسعه صادرات مازندران برگزار گردد.

قطعا مشارکت در نمایشگاه مذکور میتواند با عنایت به سطح بسیار خوب روابط سیاسی و اقتصادی دو کشور در معرفی توانمندیهای صادراتی و فرصتهای سرمایه گذاری جمهوری اسلامی ایران و گسترش سهم بازار کالا و خدمات صادراتی فعالین اقتصادی کشور موثر واقع گردد.

لازم به ذکر است اهم پتانسیل های همکاری با اقلیم کردستان عراق شامل موضوعات صنعتی، معدنی، امور درمانی، نفت، گاز و پتروشیمی، گردشگری، بازرگانی، کشاورزی، خدمات فنی و مهندسی، شیلات، طیور، صنایع دستی، دانش بنیان و سایر میباشد.

بدین منظور فرم فراخوان مشارکت در این نمایشگاه جهت ثبت نام به پیوست ارسال میگردد. لذا متمنی است در این خصوص اقدام لازم معمول و نتیجه را به این اتاق اعلام فرمایند.

ضمنا جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانند با تلفن های شماره ۲۲۵۳۳۹۹-۰۱۵۱ امور بین الملل اتاق بازرگانی مازندران با شماره ۲۲۶۰۸۲۷-۰۱۵۱ اداره بازاریابی و توسعه صادرات سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران تماس حاصل نمایند.

غلامرضا عشریه

رئیس

Iraq 

 

 نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در اقلیم کردستان عراق – سلیمانیه (۳۱ اردیبهشت – ۳ خرداد ۱۳۹۳)

«  فــــراخوان    »

اتاق بازرگانی، صنایع، معدن و کشاورزی مازندران با اخذ مجوز در نظر دارد با همکاری استانداری – سازمان صنعت، معدن و تجارت و اعضای کارگروه توسعه صادرات مازندران با هدف معرفی آخرین دستاوردهای تولیدی- صادراتی کشور، فراهم سازی زمینه های سرمایه گذاری و صدور خدمات فنی و مهندسی،ایجاد ارتباط مستقیم بین فعالین اقتصادی ایران و تجار عراقی و کمک به افزایش صادرات غیر نفتی در برنامه پنجم توسعه اقتصادی ، نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در اقلیم کردستان عراق- سلیمانیه را در مرکز نمایشگاه های  بین المللی سلیمانیه (تاسلوجه) برگزار نماید.

اطلاعات منطقه اقلیم کردستان عراق:

اقلیم کردستان عراق منطقه مستقل در کشور عراق واقع در جنوب غربی آسیا می باشد که از جنوب به دولت مرکزی عراق، از شمال به مرزهای جنوبی کشور ترکیه، از شرق به مرز شمال غربی کشور ایران و از غرب به مرز شمال شرقی کشور سوریه محدود میگردد.

جمعیت: این اقلیم دارای جمعیتی در حدود ۵ میلیون نفر است که از یه استان دهوک، اربیل، و سلیمانیه به مساحت ۴۰۰۰۰ کیلومتر مربع تشکیل شده است. دارای مناطقی با وضعیت جغرافیایی گوناگون از دشت های گرم تا مناطق سرد کوهستانی با آب و هوایی مطبوع و منابع آبهای طبیعی متعدد و چشمه های طبیعی و خاک حاصلخیز و غنی به عنوان یکی از نقاط مهم جهان محسوب میگردد.

زبان رایج منطقه کردی بوده و بیشتر مشابه زبان فارسی میباشد. دارای دو لهجه سورانی و کومانجی می باشد.

پول رایج کردستان: دینار عراق (IQS)

لازم به ذکر استدر چند سال اخیر به واسطه شرایط خاص اجتماعی، اقتصادی و جغرافیایی و پشتیبانی سیاسی و اقتصادی کشور های همجوار و سایر کشور های جهان به یکی از قطبهای جدید تجاری و اقتصادی تبدیل گردیده و بی شک ج.ا.ایران با عنایت به مرز مشترک طولانی که با این منطقه دارد و همچنین اشتراکات فراوان فرهنگی و قومی و قرارگرفتن در مسیر مناسب ترانزیت، موقعیت ممتازی در توسعه مناسبات تجاری با کردستان عراق پیدا نموده است که روند صعودی آمار صادرات کالا و خدمات به این منطقه موید این امر میباشد.

هزینه مشارکت:

هزینه هر متر مربع اجاره غرفه با تجهیزات استاندارد نمایشگاهی ۲۲۰ دلاذ که با احتساب کسر یارانه:

داخل سالن : هر مترمربع ۱۵۰ دلار (حداقل متراژ ۱۲ متر مربع)

در فضای باز : هر متر مربع ۷۵ دلار (حداقل متراژ ۳۰ متر مربع)

تذکر:

۱-      متراژ غرفه ها مضربی از ۴ متر مربع و جا نمایی غرفه ها بر اساس اولویت ثبت نام میباشد.

۲-      معادل ریالی دلار بر حسب دلار مبادله ای محاسبه میگردد.

۳-      تخفیف غرفه ها : به ازای اخذ هر ۱۲،۱۶،۲۰،۲۴ متر مربع غرفه به ترتیب ۳،۴،۵،۶ متر مربع به مشارکت کنندگان تخفیف اعطا خواهد گردید.

 Iraq2

سایر مطالب